,,Hatósági jogkör gyakorlása társasházak és lakásszövetkezetek életében”

II. Országos Konferencia

Budapest, 2016. február 4.

Facebook-esemény

Tisztelt Hölgyem! Tisztelt Uram!


Hiánypótló konferenciára hívjuk Önöket: a társasházak, lakásszövetkezetek működése hosszú évek óta esetenként kriminalizálódott, néhol ellehetetlenült, másutt kaotikus helyzetek alakultak ki. Ezt örökölte jogszabály alapján a jegyzői apparátus, ami egyrészt egy sor újabb terhet tett szegény közszolgáink nyakába, másrészt kialakult gyakorlat híján minden fél számára meglepetéseket tartogatott.

Bízva abban, hogy a feladatot egyre professzionálisabban tudja megoldani az adott település jegyzője, konferenciánkkal a társasházak képviselőit és a jegyzőket szeretnénk megismertetni bevált megoldásokkal, az együttműködés lehetőségeivel és a jogszabályok értelmezésével.

Célunk a társasházak és lakásszövetkezetek egyre átláthatóbb és gördülékenyebb munkájához muníció, egymás szempontjainak megismerése és a gyakorlati megoldások bemutatása.

Az Országgyűlés a társasháztulajdon létesítése és biztonságos fenntartása, a társasházak szabályszerű, szakszerű és biztonságos működése, valamint a tulajdonosok érdekeinek érvényesítése érdekében alkotta meg a 2003. évi CXXXIII. törvényt a társasházakról. A jogszabály 27/A. §-a szerint - figyelemmel a 2014. évi XI. törvény által bevezetett módosításokra - 2014. február 1. napjától a társasház működésének, a társasház(-közösség) szerveinek és e szervezek működésének törvényességi felügyeletét a jegyző látja el, kivéve olyan ügyekben, amelyekben bírósági, hatósági eljárásnak van helye.

A törvényességi felügyelet gyakorlásának körében a jegyző ellenőrzi, hogy a társasház: Alapító okirata, szervezeti-működési szabályzata és azok módosítása megfelel-e a jogszabályoknak, működése, közgyűlési határozata megfelel-e a jogszabályoknak, alapító okiratnak és szervezeti-működési szabályzatnak.

A konferencián és a konferenciával lehetőséget kívánunk biztosítani ahhoz, hogy az önkormányzatok munkatársai és a témakör iránt érdeklődő más szakemberek és az érintettek közvetlenül is tájékoztatást és naprakész információkat kapjanak az őket érintő aktuális kérdésekről elméleti és gyakorlatorientált megközelítésben egyaránt.

Bízunk benne, hogy Ön és munkatársai személyes jelenlétükkel megtisztelik konferenciánkat!

Tisztelettel:

a szervezők


* * * * *

Szakmai koordinátor: Békési Béla elnök (Magyar Ingatlanközvetítők és Értékbecslők Szakmai Szervezete)

Médiapartner: Házfórum.hu

FELKÉRÉSÜNKET EDDIG ELFOGADÓ ELŐADÓK (nem az előadások sorrendjében):
- Dr. Bék Ágnes elnök (Társasházak és Társasházkezelők Országos Egyesülete): a társasházak és a társasházkezelők tapasztalatai
- Csider László lakásügyi szakértő, vezető tanácsadó (PRO-Rata Kft.): társasházi ingatlanok felújításaira történő felkészülés, a kivitelezők versenyeztetése, előkészítése
- Dr. Fazekas Gábor ingatlan-nyilvántartási osztályvezető (Pest Megyei Kormányhivatal Földhivatala): társasházak az ingatlanügyi hatóság gyakorlatában
- Dr. Izsák Orsolya ügyvéd, a Budapesti Ügyvédakadémia társasházi csoport vezetője (Dr. Izsák Orsolya Ügyvédi Iroda), elnök (Egyesület a Társasházakért), Ph. D. (Nemzeti Közszolgálati Egyetem): társasházak törvényi felügyelete a gyakorló ügyvéd szemével
- Dr. Kasza Mónika irodavezető (Budapest Főváros IX. Ker. Ferencváros Polgármesteri Hivatal, Hatósági Iroda): mennyit ér a törvényességi felügyelet?
- Simon József (Állampolgári Jogvédő Liga Társasházi Szakmai-érdekvédelmi Tagozat): a társasházak áttekinthetősége
- Dr. Spitzer Katalin ügyvéd (Dr. Spitzer Ügyvédi Iroda): közös költség a társasházakban, végrehajtás
- Vass Ferenc elnök (Lakásszövetkezetek És Társasházak Érdekképviseleti Szakmai Szövetsége): a társasházak és bérlakások felújítása, építése során várható problémák megelőzése, a hatósággal való együttműködés

A referátumok mellett lehetőség van más előadók 20 perces előadásainak bejelentésére (2016. január 4-ig), amelynek elfogadásáról a beküldött 8-10 soros kivonat alapján a szervezők döntenek. Az összefoglalók kinyomtatásra kerülnek, és a konferencia honlapján is elérhetőek lesznek.

A program alakulása a rendezvény honlapján folyamatosan nyomon követhető!

TECHNIKA
Számítógép és projektor áll rendelkezésre. Az ettől eltérő igényeket az előadóknak kell biztosítaniuk, s a jelentkezéssel egyidőben a szervezőket tájékoztatniuk.

TERVEZETT IDŐBEOSZTÁS

09:10-10:00 Regisztráció
10:00-12:00 Megnyitó, Előadások I.
12:00-13:30 Ebédszünet
13:30-16:30 Előadások II.
16:30- Vacsora

* * * * *

ÁLTALÁNOS TÁJÉKOZTATÓ


A KONFERENCIA HELYSZÍNE:
Hunguest Hotel Griff, Smaragd terem (1113 Budapest, Bartók Béla út 152.)

REGISZTRÁCIÓ:
A Jelentkezési lapot mellékeltük. Kérjük, lehetőleg 2016. január 4-ig - pontosan kitöltve - a következő címre megküldeni szíveskedjen: Etalon ’95 Kft., 1311 Budapest, Pf. 8, E-mail: info@etalon95.hu

REGISZTRÁCIÓS DÍJ:
Tartalmazza a szakmai programokon való részvételt, a kongresszusi nyomtatványok és a kávészünetek költségeit valamint egy a 2013.évi V. törvényből készült oktató CD-t (az ÁFA-t nem). A megadott díj 1.000 Ft + ÁFA (1.270 Ft) közvetített étkezést tartalmaz. A természetbeni ellátás adóját és járulékait nem a konferencia szervezője fizeti, ezért a részvételi díjakban foglalt közvetített étkezések mértékékét a számlán külön feltüntetjük. A regisztrációs díj nem tartalmaz biztosítást, a rendezvény ideje alatt előforduló személyi vagy anyagi káreseményekért a szervezők nem vállalnak felelősséget.

január 4. előtt
január 4. után
helyszínen
résztvevőknek
9.000
12.000
15.000 Ft
MIÉSZ-tagoknak
7.000
10.000
13.000 Ft


Számlamódosítás esetén - amennyiben arra nem a szervezők miatt van szükség - 1.000 Ft (+ ÁFA) adminisztrációs díjat számítunk fel!

ÉTKEZÉS:
A konferencia helyszínén büféebéd-lehetőséget biztosítunk 2.960 Ft/fő/alk. áron (+ ÁFA). A vacsora díja 3.900 Ft/fő (+ ÁFA).

SZÁLLÁS:
A szállásfoglalás egyénileg történik.

PARKOLÁS:
A parkolás a szálloda külső parkolóiban (korlátozott számban) valamint - a meghirdetés időpontjában - a környező utcákban ingyenes.

LEMONDÁSI FELTÉTELEK:
A regisztrációs díjat abban az esetben tudjuk visszatéríteni, ha erre vonatkozó igényét 2016. január 22-ig írásban eljuttatja az É+L Kft-hez. Az adminisztrációs költségek fedezésére ebben az esetben a díjak 20%-át számítjuk fel. A fenti határidőn túl nem áll módunkban visszatéríteni a már befizetett összeget.